Yeni hükümetin yolu
Özer ATAÇ

Özer ATAÇ

Yeni hükümetin yolu

04 Aralık 2015 - 16:35

64 ncü T.B.M.M. Hükümeti 01Aralık.2015 gecesi (geceler önce başlıyor), oylanarak kabul edildi. Kabul 315, ret oyu 194 olarak meclis zabıtlarına geçti. yarı Başkanlığı icra eden Cumhurbaşkanı, senkronize edebileceği kabine ve başbakan, topluma ön görerek programına alarak söz verdiği hedeflerine yönelik yetkin, homojen yapılı "iş başı" sorumluluğuna başladı.
Numaroloji sahte bilim olarak küçümsenmesi;küresel ticaretin barkot uygulamasının altında kalmıştır. Kur’an kendisi için “numaralanmış kitap” (kitabul markum) ifadesi; varlık aleminde hesabın istisnasızlığını göstermektedir.

1-Sayılar, rakamlar
Sayısız bir şey biliyor muyuz?
Sanmam; her şeyin sayı değeri ve sayı sırası var. Evrenin dili matematik denilmesi zorunludur. Yeni bir eklenti yapıyorum: Yokluk, başlangıç ve varlık sayısaldır. Enerjinin, atom altı evren için de aynı tanımlamayı yapabiliyoruz. Görüngüler dünyasında ne varsa alt dünya ve evrenlerde aynı şeyler vardır.
Güncelde soyutluk hafife alınır; isabetli bir tutumdur fakat bilmezler. Bilmediklerimiz ve bilmeden yaptıklarımız da kayıtlıdır.Atom altı evrende, takyonlar soyut evrenler için başlangıçtır. Işık hızından milyonlarca daha hızlı hareket eden, eksi kütleli, diğer adıyla soyut kütleli anti madde için kullanılıyor.İşte eksi kütle fiziki olarak olmaz denir fakat matematik yönünden olur; ( i ) sanal sayısı kavramından doğmuştur.
2-harfler, kelimler
Rakamları kelimelere dönüştüren sestir. Ses , müzik matematik gibi evrensel dildir. Kelimelerin azaları, eli, ayakları, gözü, kulakları… harflerin birliğinden oluşan hecelerdir.Kelimelerin demetlendiği cümleler onu içeren harf ve hecelerin içler dışlar çarpımı kadar anlam içerir. Ustalık bütün bu katmanları tek bir kelimeye, şekle, vucut mimiğine derç etmektir.

Türkiye siyasalının önümüzdeki dönemde evirileceği koşullara; oylaması sayısal değerler kerterizleriyle, Kur'an dizgesinden "okuyuşlar" çıkarıyoruz. Veri rakamlar; tek rakama düşünceye kadar, kendi içinde toplanıyor; ret edenler: 194 oy (1+9+4: 1+4: ) 5 gibi. Öne geçen rakamlar sure numaralarını; sonrakiler sure içindeki ayet numaralarını oluşturuyor.
Kabul eden 315 oy (3+1+5: ) 9 sure içindeki ayetlere isabet ediyor. İsabet eden ayetlerde geçen kelimeler, benzeşenleriyle art arda olası hedeflerine değinilerek sıralanması, mozaikliğin bütüncül bakışa sağlayacağı destek olacaktır.


3- Önce muhalefet,
Kur’an, 5:9
“Büyük ikram” ın koşulları
Allah'a, bütünün iradesine iman; güven, dayanışıp beraber olarak; İslam'ın (Evrensel Barış, Adalet Düzeni’nin) buyruklarını; meşru (kabul edilebilir), hayırlı (öte-yararlı), yararlı işler yapanlara; sürekli, bilinçli, amaçla örtüşen niyete (içsel hedefe) dayalı, cari(süren), kalıcı (yer tutan), salih ( karşılıksız iyilikler,adanmalar) işleyenlere (çabalayanlara); af(cezalarını bağışlama), mağfiret(idrakinde olmadığı aczi yetine,kolay kancılığına merhamet, acıma) ve büyük ödüller söz verilmiştir.
b) Toplam oylayanlar yönünden muhalefet
Kur’an, 5:5
Refah amaçlı hukuk devleti sorumluğu
Bu gün size temiz, iyi şeyler helal kılındı. Öz-emeğiyle hak edişin, serbestliğin verimiyle kullanımınıza giren değer ve ürünler; kendilerine kitap verilenlerin, ehli kitabın; hukukun üstünlüğünü işletenlerin ,tek tanrıya inananların yiyeceği, ürettikleri size serbest kılındı. Sizin yiyecek ve ürettikleriniz de onlara, Yahudilere Hıristiyanlara serbesttir.
Mümin (Evrensel adalet ve barış sitemine dahil olmuş) kadınlardan, iffetli ( ilkeli, dürüst, samimi, açık ilişkili) yasak, zararlılardan sakınan; yine hür kadınlar, mehirlerini (geçimlik, sözleşmeli vergilendirilmiş maaş, ücretleri)ödemeniz koşuluyla; zina (yasaklı, sözleşme dışı, haksız beraberlik, ilişki)etmemek, gizlice dost tutmamak kaydıyla size serbesttir.
Ehli Kitap ile (belirlenmiş yasalara uyum sağlamış uyanlarla)bir kısım ilişkiler ve ticaret istisnalı olarak serbesttir; onlardan bazı kadınlar kızlar eşleriniz olsa da unutmayınız: adalet , barış, güvenlik ilkelerini; Kur'an'ın getirdiklerini, sosyal normlarını, üstünüzdeki sorumluluk ve hükümleri inkar, ret edenin işleri, kesinlikle boş ve değersizdir. Böyle biri bedensiz boyutlarda, spatyumda, eterik alemde; zamanın farklı aktığı sonsuz yurtta yurda yönelik beklentileri çıkmaz; hüsranda kalır.

4- İktidar
Kur’an, 9:5
İktidarların sorumluğu
Allah'ın, bütünün iradesinde yapılan, yapılacak savaşlar; doğruyu bulmak, telafisi mümkün olmayan kayıpları engellemek adına sürekli olmamalıdır. Kayıptan, acıdan, pişmanlıktan doğan tövbenin öncesinde, barış için fırsatlar oluşturulmalıdır. Bir yıl içinde dört ay savaş yasağı süreleri her yer için benimsenerek uygulanmalıdır. Aynı şekilde, kırıcı rekabetler için de “kötülükte mola” yöntemi benimsenmelidir. Bu yöntem siyasal partilerin seçildikleri döneklerde uygulanabilir. Yasak haram dönemler çıkınca, Evrensel Barış, Adalet Düzeni’nin belirleyiciliğinde, ilahlığında, otoritesinde; mülkünde, varlığında, varlık aleminde; tasarrufunda, karar ve tutumunda; bu düzene tam uymayarak bir kısmında, ortak koşan, rol çalan, fırsat kollayıp değer kapan, rol dağıtan müşrikleri; suç örgütlerini, kötü işlerini tespit ettiğiniz yerde etkisiz bırakın; yakalayın, hapsedin, toplumdan soyutlayın; bunları gerçekleştirmek için düzen, düzenek kurun.
Eğer tövbe, yaptıklarının zararını idrak ederler, isyandan vazgeçerek Evrensel Adalet, Barış Düzeni’nin buyruklarına istisnasız yönelirler; namazı beraberliğin içsel ve dışsal sorumluluklarını aksatmadan, aralıksız sürmesini sağlayarak yerine getir, kılar; vicdanlarını, servetlerini, sosyal bünyelerini arındıran, verimli zenginleşmeye vesile olan zekatı, tüm katımların paylarını verirlerse; onları serbest, özgür, kısıtsız bırakın. Evrensel Adalet, Barış Düzeni mutlak yitimi istemez; yitime uğrayan bütün değerleri geri dönüştürücü, kazandırıcıdır; böylece varlığın, gerçek amacına yönelmesini teşvik eder.

b) Toplam oylayanlar yönünden iktidar;
Kur’an, 5:9
İşlediklerinizden yaşama; yaşamdan, işlediklerinize döneceksiniz

Allah'a, bütünün iradesine, bilinçli olarak güvenliğine güvenerek girip, dahil olup, benliğince katkı vermek; İslam'ın Evrensel, Adalet Düzeni’nin buyruklarını; meşru, uygunluğu ortak kabul görmüş, hayırlı, yararlı işler yapanlara; sürekli, bilinçli, amaçlarla örtüşen; içsel kabule dayalı, cari, kalıcı, yatağında ve akışkan olan; karşılıksız, ayrımsız adamış iyi iş işleyenlere; af, kayıtlı cezalı işlerini, cezalandırmama; mağfiret ,acıma ve büyük ödüllerin sözü verildi.
Sonsöz
Bilinenler, yol almaya, sorun çözmeye yeterli değilse,önümüzde iki yol vardır. (a). Bilinenin yarayacağı zamanı beklemek; (b). yeni şeyler öğrenmek. Her ikisi de yaşamın ve didinmenin içindedir. Birincisi içsel çaba, dışsal pasiflik; yani sabır. İkincisi, içsel pasiflik, dışsal çaba; yani araştırma. Pasiflik, zamana uygun çabayı “avlar”; çaba, doldurduğumuz zamanı boşaltır.

YORUMLAR

  • 0 Yorum